П`ятниця, 17.05.2024, 12:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Нижньоворітський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Поради батькам та учням

Головна » Статті » Cтатті

Як розвивається комп’ютерна залежність?
Дослідження психологів дають підставу припустити, що динаміка розвитку комп'ютерної залежності має приблизно такий вигляд. Спершу захоплення проходить етап адаптації, людина “входить” в азарт, потім настає період різкого зростання, швидкого формування залежності. Залежність сягає максимуму, це залежить від індивідуальних особливостей особистості й середовища. Далі сила залежності на якийсь час залишається стійкою, а відтак іде на спад, знову фіксується на певному рівні й залишається стійкою тривалий час.
Цікаво, що навіть після усвідомлення практичної марності ігрової діяльності людина не може повністю відмовитися від неї. Це доводить наявність досить високої стійкості психологічної залежності від комп'ютерних ігор, хоча її “глибина” і сила впливу на людину після проходження “кризи” вже не такі сильні.
Отже, можна визначити чотири стадії розвитку психологічної залежності від комп'ютерних ігор, кожна з яких має свою специфіку.

1. Стадія легкого захоплення. Після того, як людина один або кілька разів пограла у рольову комп'ютерну гру, їй починають подобатися комп'ютерна графіка, звук, сам факт імітації реального життя або якихось фантастичних сюжетів. Комп'ютер дає змогу людині наблизитися до реалізації цих мрій. Починає реалізовуватися неусвідомлювана потреба у прийнятті ролі. Людина дістає насолоду, граючи в комп'ютерну гру, її супроводжують позитивні емоції. Людина прагне повторити дії, що задовольняють потреби. Унаслідок цього людина починає грати, вже не випадково опинившись за комп’ютером, прагнення ігрової діяльності стає цілеспрямованим. Однак специфіка цієї стадії в тому, що гра в комп'ютерні ігри має швидше, ситуаційний, аніж систематичний характер, Стійка, постійна потреба в грі на цій стадії несформована гра не є значущою цінністю для людини.

2. Стадія захопленості. Фактором, що свідчить про перехід людини на цю стадію формування залежності, є поява нової потреби – комп'ютерні ігри.
Гра в комп'ютерні ігри на цьому етапі набуває систематичного характеру. Якщо людина не має постійного доступу до комп'ютера, можливі досить активні дії щодо усунення обставин, які перешкоджають задоволенню потреби.

3. Стадія залежності. Приблизно 10-14 % гравців є “запеклими”, тобто перебувають у стадії психологічної залежності від комп'ютерних ігор,
Залежність може виявляється в одній з двох форм: соціалізованій та індивідуалізованій.
Соціалізована форма ігрової залежності вирізняється підтримкою соціальних контактів з іншими людьми (хоча й загалом вони є ігровими фанатами), Такі люди полюбляють грати разом, грати за допомогою комп'ютерної мережі одне з одним. Ігрова мотивація має переважно змагальний характер. Ця форма залежності менш шкідлива у своєму впливі на психіку людини, аніж індивідуалізована форма. Відмінність у тому, що люди не входять “у себе”; їхнє оточення хоча й складається з таких фанатів, все ж таки, як правило, не дає людині повністю позбутися реальності, “зануритися” у віртуальний світ і довести себе до психічних та інших порушень здоров'я.
Індивідуалізована форма залежності – крайня форма залежності, коли порушуються не тільки нормальні людські особливості світогляду, а й взаємодія з навколишнім світом. Порушується основна функція психіки – вона починає відображати не вплив об'єктивного світу, а віртуальну реальність. Ці люди тривалий час грають поодинці, потреба у грі знаходиться в них на одному рівні з базовими фізіологічними потребами. Для них комп'ютерна гра – це ніби наркотик. Якщо протягом якогось часу вони не “приймають дозу”, то починають відчувати невдоволення, отримують негативні емоції, впадають у дегресію.

4. Стадія прихильності. Ця стадія характеризується згасанням ігрової активності людини, зрушенням психологічного змісту особистості загалом у бік норми. Взаємодію людини з комп'ютером на цій стадії можна порівняти з міцно пришитим ґудзиком. Тобто людина “витримує дистанцію” з комп'ютером, однак повністю “відірватися” від психологічної прихильності до комп'ютерних ігор не може. Це найтриваліша з усіх стадій – вона може тривати все життя, залежно від швидкості згасання прихильності.
У підлітків, які залежні від комп'ютера, розвивається почуття уявної переваги над оточенням, а також збіднення емоційної сфери, оскільки гравець, якщо він хоче виграти, має постійно пригнічувати свої почуття й залишатися байдужим.
Категорія: Cтатті | Додав: Інформатик (03.11.2014)
Переглядів: 490 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz